سرخط خبرها

رسانه ها در مشارکت حداکثری نقش آفرینی می کنند

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اشاره به نقش آفرینی رسانه ها در مشارکت حداکثری، افزود: نقش رسانه ها در آگاهی بخشی مردم درباره انتخابات بسیار اثرگذار است.

کریم خورسندی، روز پنج شنبه (١۴ اردیبهشت ٩۶) در همایش «رسانه و انتخابات» که به همت خانه مطبوعات گیلان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، انتخابات را یکی از مولفه های مهم و پایدار در شکل گیری ساختار سیاسی حکومت ها دانست و اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز که مبتنی بر نظریه مردم سالاری دینی است، مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در تشکیل تمامی نهادهای قدرت اثر می گذارند.

وی با اشاره به نقش آفرینی رسانه ها در مشارکت حداکثری، افزود: نقش رسانه ها در آگاهی بخشی مردم درباره انتخابات بسیار اثرگذار است. در واقع رسانه ها به عنوان جزیی از ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه مهمترین پل ارتباطی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی هستند.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان تاثیر رسانه ها بر زندگی اجتماعی را بسیار عمیق دانست و گفت: یکی از اصلی ترین کارکردهای رسانه ها ایجاد تفکر عمق در مخاطب است، یعنی به واسطه حضور رسانه، یاد می گیریم عمقی تر فکر کنیم و به تجزیه و تحلیل مسائل بپردازیم.

خورسندی با بیان اینکه رسانه رکن چهارم دموکراسی است، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری همایش «رسانه و انتخابات» تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در تحقق حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای می باشد که این رسالت خطیر بزرگ بر عهده رسانه ها قرار دارد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*