مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان با اشاره به نقش آفرینی رسانه ها در مشارکت حداکثری، افزود: نقش رسانه ها در آگاهی بخشی مردم درباره انتخابات بسیار اثرگذار است.
کریم خورسندی، روز پنج شنبه (١۴ اردیبهشت ٩۶) در همایش «رسانه و انتخابات» که به همت خانه مطبوعات گیلان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، انتخابات را یکی از مولفه های مهم و پایدار در شکل گیری ساختار سیاسی حکومت ها دانست و اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز که مبتنی بر نظریه مردم سالاری دینی است، مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در تشکیل تمامی نهادهای قدرت اثر می گذارند.
وی با اشاره به نقش آفرینی رسانه ها در مشارکت حداکثری، افزود: نقش رسانه ها در آگاهی بخشی مردم درباره انتخابات بسیار اثرگذار است. در واقع رسانه ها به عنوان جزیی از ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه مهمترین پل ارتباطی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی هستند.
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان تاثیر رسانه ها بر زندگی اجتماعی را بسیار عمیق دانست و گفت: یکی از اصلی ترین کارکردهای رسانه ها ایجاد تفکر عمق در مخاطب است، یعنی به واسطه حضور رسانه، یاد می گیریم عمقی تر فکر کنیم و به تجزیه و تحلیل مسائل بپردازیم.
خورسندی با بیان اینکه رسانه رکن چهارم دموکراسی است، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری همایش «رسانه و انتخابات» تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در تحقق حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای می باشد که این رسالت خطیر بزرگ بر عهده رسانه ها قرار دارد.